1. SteamRep is shutting down at the end of 2024. See announcement.

Invalid Report: 76561199062106228 - ([CSGO] Counter-Strike: Global Offensive Items)

Discussion in 'Archived Reports' started by verusss56, Nov 17, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. verusss56

verusss56 New User

Steam:
    STEAM_0:0:99473554
    Scam Report

Report Type: [Gambling] Fake gambling website
    Virtual item type involved: [CSGO] Counter-Strike: Global Offensive Items

Accused profile: 76561199062106228

Victim profile: 76561198159212836

What happened? Description:
    Pour commencer cette utilisateur ma demander en amis puis ma demander de devenir modérateur de son faut site de gambling ( csgoforward.com ) en échange de skin pour surveiller son chat, pour me prouver que je suis modérateur mon nom dans le chat était d'une autre couleur que les bot qui parle en boucle. Il ma tout de suite proposer de me prépayer ce que j'ai accepter. L'échange ce fais bien évidemment sur son site et il me fais gagner sur le site en échange de pas mal de caisse et de skin de peu de valeur heureusement pour moi mais pour récupérer de gain il faut jouer une deuxième fois ce qui est écris dans la FAQ du site. Donc pour continuer a jouer il ma insisté a mettre mon awp qui vaux 100euros en échange d'un énorme gain ce que j'ai refuser. J'ai alors vite compris que son site était faux même si il est bien fais. Donc au final je n'ai perdu que a peu près 10 euros ce qui me dérange pas mais j'aimerais qu'il sois bannie ou fiché pour ne pas qu'il piège d'autre joueur et l'accuser parle bien est Français j'espère que ma description a été assez clair.
    J'ai fais de mon mieux pour vous donner les sceens de la conversation et de l'échange j'espère que vous en prendrez compte cela ma pris beaucoup de temps merci a vous et bonne journée.​

Provide Evidence:

Attached Files:

2. Horse

Horse Administrator SteamRep Admin

SteamRep Admin:
    STEAM_0:1:34690691
    Unfortunately, SteamRep no longer as of 5/18/2019 reviews or accept reports dealing with any Fake Gambling site or scam sites - Due to current Investigative Policy
    http://forums.steamrep.com/threads/investigative-policy.140101/

This includes anything random sites that a user gives you for a chance to win anything. Gambling sites are against Steam TOS also therefore you should avoid these users, delete them, report them to Valve instead as noted below.
    This was clearly noted to you BEFORE You sent to submit the report - please do not ignore our policies/notifications that are there to read before submission.

You can report the user to Valve instead
    In order to do that, you have to:
    1. Visit the accuseds profile
    2. Click MORE drop-down located at the top right of the page
    3. Choose REPORT VIOLATION
    4. Select the violation, then describe it and provide the evidence
    5. Click SUBMIT REPORT

Click here to view an animated gif that shows how to report a violation.

Also worth noting - the report would be INVALID again due to not being in ENGLISH as required..both of these are clearly written in that link that you failed to read as required.
Thread Status:
Not open for further replies.